Byla to kolektivní intuitivní práce

Rozhovor s Marií Bravencovou a Ivetou Kocifajovou



Můžete představit soubor?


M: PolaroID funguje pod záštitou divadla Polárka asi třetím rokem pod naším vedením, předtím už fungoval bez nás. Dá se říci, že tohle je naše první společná inscenace.


Jak vás napadlo téma Marie Montessori?


I: Hledali jsme společné téma, co zrovna řeší naši herci, co je pálí. A došli jsme k tomu, že je nejvíc zajímá, co se děje ve škole, jaké jsou vztahy učitelů a žáků. Řešili jsme také, na jaké školy chodí, někdo má dokonce zkušenost přímo z Montessori. Tak to porovnáváme.


M: Primárně to bylo to jejich téma o školství a pak jsme přišly my s nápadem, že by bylo zajímavé zpracovat život a dílo Marie M. Máme obě malé děti, víc se zajímáme o způsoby výchovy, tak se nám to propojilo.


Viděla jsem inscenaci na Mladé scéně, kde se herci hodně záporně vyjadřovali ke škole. Tentokrát to bylo pozitivnější, ne tak jednostranné. Znamená to, že tato aktuální část je improvizace, že se to proměňuje?


I: Proměňuje se to skoro každé představení. My vlastně necháváme hercům volnou ruku v tom, co řeknou.


M: A teď to bylo ještě specifické v tom, že máme dvě alternace. Tito herci zase přišli s jiným impulsem.


I: Bavili jsme se o tom, že by bylo dobré, aby to nebylo jednostranné, aby byly řečeny jen špatné zážitky a zkušenosti. Chtěly jsme, aby to bylo trochu barevné, ale zároveň osobní.


Předpokládáte, že představení může být pro diváky impulsem, aby se snažili dozvědět více o Marii M.?


M: Určitě, bylo by to hezké.


I: My jsme vlastně v představení neobsáhli celou šíři jejího života, spoustu věcí jsme neřekli. Takže si myslíme, že to může být dobrým impulsem.


M: Hráváme hodně pro školy, dost si nás objednávají alternativní a Montessori školy s tím, že se jim hodí, aby se studenti touto cestou seznámili s Marií. M. a jejím životem. Což je fajn.


Inscenace je hodně pohybová. Jak jste pracovali na choreografii?


M: Byla to intuitivní, kolektivní práce. Hledali jsme na zkouškách nejvhodnější výrazové prostředky, jak to skloubit s výrazným scénografickým prvkem.


Už máte na stole nový projekt?


M: Brousíme kolem 27 Club a osobností s ním spojených. Asi je to způsob práce, který nás baví, pracovat s nějakými fakty. Budeme se tam více věnovat dílu, práci, muzice těch osobností.


I: Zajímá nás třeba Jim Morrison a Doors.


Jana Soprová


51 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše